پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

آشنایی با ماژول امنیتی TPM در سرور و اهمیت وجود آن

آشنایی با ماژول امنیتی TPM در سرور و اهمیت وجود آن

آشنایی با ماژول امنیتی TPM در سرور و اهمیت وجود آن

 

ماژول امنیتی TPM

از جمله اقدامات شرکت بزرگ اچ پی برای تامین امنیت در سرورهای اچ پی، استفاده از ماژول امنیتی TPM است. امروزه سرورها در شرکت های مختلفی استفاده می شوند و هرروزه شرکت ها و سازمان های بیشتری این تجهیزات را برای متمرکزسازی اطلاعات خود و همچنین ایجاد بستری امن برای ذخیره داده های خود خریداری می کنند.

در این شرایط بحث امنیت از اهمیت فوق العاده بالایی در تجهیزات شبکه بخصوص سرورها برخوردار است.شرکت اچ پی که از پیشتازان عرصه سرورها و تجهیزات کامپیوتری است از تکنولوژی های خاص خود برای برقراری هرچه بیشتر امنیت استفاده می کند.

TPM مخفف عبارت Trusted Platform Module است. ماژول TPM یک چیپ میکروکنترلری است که که از دسترسی‌ های غیرمجاز به سرور جلوگیری می‌کند و این کار با ذخیره آرتیفکت ‌هایی که برای احراز هویت در پلت‌ فرم سروری استفاده می‌شود انجام می‌گیرد. این آرتیفکت‌ها شامل پسورد، کلیدهای رمزگذاری و مجوزها است.

در نسل‌های قبلی سرورهای اچ پی در نسخه‌های TPM 1.2 و TPM 2.0 وجود داشت، نسخه TPM 1.2 با نسل های نهم و هشتم سازگار و نسخه TPM 2.0 با نسل های نهم سازگار است. اکنون نیز نسخه TPM 2.0 در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی قرار داده شده است.

ماژول TPM ماژولی است که با استفاده از کلیدهای رمزگذاری، رمزعبور و ابزارهای دیگر، محیطی امن را فراهم می‌کند و راهکاری موثرتر برای مقابله با بدافزارها ارایه می‌دهد. ماژول TPM با استفاده از کلیدهای رمزگذاری، مانع از جابجا شدن هاردها و قرار دادن آنها روی سرور دیگر می‌شود یعنی در واقع سرور و هارد با هم جفت هستند و اطلاعات هارد روی سرور دیگر، قابل دسترسی نیست.

ماژول TPM را تنها یکبار می‌توان نصب کرد و نمی‌توان آن را با ماژول TPM دیگری عوض کرد. سرورهای نسل ۹ تنها در حالت UEFI از ماژول TPM پشتیبانی می‌کنند نه در حالت Legacy یعنی تنها با متد UEFI کار می‌کند و با متد Legacy کار نمی‌کند. سرورهای نسل ۸ و قبل‌تر برای سازگاری با آن نیاز به آخرین آپدیت Firmware (فریمور) دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم