پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

سیر تا پیاز فضای اشتراک میزبانی وب(قسمت اول)

 

بطور کلی برای گسترش یک کسب و کار بصورت آنلاین، نیازبه فضایی برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاری فایل ها و پردازش صفحات وب (index) وجود دارد که علاوه بر متناسب بودن از لحاظ هزینه ها،مسائل امنیتی و کارایی صحیح برای هر نوع وبسایت،  باید به مزایا و محدودیت های آن توجه ویژه داشت که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

همانطور که گفته شد انتخاب پلن مناسب باتوجه به نوع مصرف برای هر کسب وکار امری است که برای پرداختن به آن باید ابتدا به اصطلاحات ومفاهیم آن تلسط داشت.

اصطلاحات فنی هاستینگ:

هاست لینوکس/هاست ویندوز: به این معناست که سیستم عامل سروری که از آن هاست خریداری شده، توزیعی بهینه شده جهت میزبانی لینوکس یا ویندوز سرور است تا امکان میزبانی وبسایت شما را با توجه به زبان نوشته آن روی سرور اجرا و پردازش کند

فضا(disk space): مانند همان فضای ذخیره سازی هارد دیسک کامپیوتر و موبایل است که فایل ها، دیتابیس ها وایمیل های سایت شما را در خود ذخیره می کند.بنابراین اگر سایت و یا کسب وکارشما نسبتا بزرگ و دارای داده های متعدد یا حجیم است، به فضای متوسط و زیاد مثل 1 گیگابایت و بیشتر نیاز خواهید داشت. همچنین اگرسایت شما تنها برای اطلاع رسانی های جزئی و یا استفاده بعنوان سایت رزومه و ایمیل و یا حتی برخی وبلاگ های کم بازدید و فایل، مورد استفاده قرار خواهد گرفت میتوانید از فضای کم مانند 200 یا 500 مگابایت استفاده کنید.

دامنه (Domain): بطورساده همان آدرس اینترنتی وبسایت شماست.مثلا serverswitch.ir همچنین باید توجه داشت که هر دامنه اساساٌ مختص به کسب و کار خاصی است، مثل دامنه آی آر(.ir) که نشانه ایرانی بودن آن سایت یا شرکت است یا comکه برای سایت هایی است که بین المللی و رسمی ترجلوه می کنند و یا gov که نشانه دولتی بودن آن وبسایت است.

پهنای باند(Bandwidth) : مانند همان مقدار حجم اینترنتی است که با آن آشنایی داریم که از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی خریداری می نماییم و در مدت مشخص از آن برای ارسال و دریافت داده ها و نمایش صفحات وب و یا ارسال و دریافت ایمیل ها استفاده می کنیم.

پنل مدیریتی هاست(cpanel/ plesk/ direct admin): نرم افزار تحت وبی است که بوسیله آن میتوان تمام ویژگی های هاست خود را مدیریت کنید.

Park domain: تعداد دامنه های مجازی که شما می توانید روی سایت اصلی خود داشته باشید و از آن ها اسفاده کنید.برای مثال شما برای سایت خود دو دامنه test.com و test.org را خریداری کرده اید، با افزودن هر دوی این ها در پارک دامین میتوانید با وارد شدن به هر کدام از این آدرس ها تنها به یک سایت اصلی وارد شوید.

Add on domain: تعداد دامنه هاو سایت های مجازی است که می توانید روی یک هاست خریداری شده میزبانی و مدیریت کنید. بطور مثال اگر قصد راه اندازی دو سایت جدا را دارید نیازی نیست دو هاست جدا هم خریداری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم