پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

مزایا و معایب نگهداری سرور در خانه برای Web Hosting

یکی از سوالات متداول مشتریان ما این است که ممکن است سرور وب خود را راه اندازی کنند؟ پاسخ سریع: بله ? – شما می توانید با یک سرور خانگی یا استفاده از رایانه قدیمی و اتصال آن به ارائه دهنده اینترنت  (ISP) سرویس خود را راه اندازی کنید.

اما اینکه سرور خانه شما چقدر مفید و کارامد است، بستگی به هدف شما از آن و نحوه اتصال سریع و قابل اعتماد شما به اینترنت دارد. همچنین، شما باید نحوه میزبانی وب را یاد بگیرید که چگونه میزبان سرور اصلی خود را مدیریت کنید، که یادگیری آن کار ساده ای هم نیست ? .

در این مقاله مزایا و معایب و هزینه های راه اندازی یک سرور خانگی را باهم بررسی میکنیم.

برای چه کاری به سرور خانگی احتیاج داریم ؟ ?

 چند دلیل رایج برای راه اندازی یک سرور خانگی وجود دارد:

File cloud server – برای ذخیره و دسترسی به فایل های خود از طریق اینترنت
Back up server – برای ذخیره فایل های پشتیبان
Download server – برای دانلود و مدیریت torrents
Home media sever –  برای stream کردن برنامه  های تلویزیونی و multimedia
Gaming server – برای میزبانی بازی های چند نفره خود (به عنوان مثال Mine craft)
Web server – برای میزبانی وب سایت شما

مزایا و معایب راه اندازی یک وب سرور در خانه

کنترل

وب هاستینگ

مزایا :  بزرگترین مزیت برای اجرای سرور خود در خانه کنترل است. شما می توانید هر محتوایی را که میخواهید آپلود کنید بدون اینکه از شرایط خدمات یک شرکت میزبانی وب تجاری پیروی کنید.

معایب: آنچه شما می توانید بر روی سرور اصلی خود میزبان کنید باید مطابق با قوانین کشور خودتان باشد. محتوای و عملیات غیرقانونی عواقب قانونی دارد.

سخت افزار

مزایا و معایب وب هاستینگ

مزایا: شما می توانید هر رایانه قدیمی را به سرورهای وب با کمترین تلاش تبدیل کنید. شما ممکن است در حال حاضر دستگاه مناسب در خانه داشته باشید که دیگر از آن استفاده نمی کنید. یا اینکه یک سرور دست دوم استوک خریداری کنید. هر یک مزایای خود را دارد، بنابراین می توانید بدانید کدام یک برای شما خوب است.

معایب: گوگل بر روی هزاران سرور قدرتمند کار می کند تا روزانه میلیون ها نفر جستجو را انجام دهند. سرورهای خانگی این ظرفیت را ندارند. همچنین هزینه های مربوط به مدیریت سخت افزار خود نظیر، برق، حرارت تولیدی و … را در نظر بگیرید.
در هر صورت، ممکن است یک وب سایت محلی کوچک با استفاده از سیستم کم قدرت اجرا شود. اما اگر شما یک وب سایت پربازدید را میزبانی می کنید، باید آن را با یک سرور معتبر با هارد دیسک های قدرتمند اجرا کنید.

سیستم عامل سرور

سیستم عامل سرور 

مزایا: شما می توانید یک وب سرور با استفاده از سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز، مک و لینوکس ایجاد کنید. و هرگونه شخصی سازی دلخواهی را آزاده اعمال کنید.

معایب: با توجه به تهدیدات امنیتی و خطرات Downtime، محیط و شرایط خانه و همچنین نبود متخصص کافی ممکن است با مشکلات جدی روبرو بشوید.

ترافیک مصرفی

مزایا: اگر یک وبسایت محلی با تعداد کاربر و بیننده کم دارید، به مشکلی برنخواهید خورد.

معایب: مشکل واقعی وقتی اتفاق می افتد که 20 یا بیشتر از افراد به همان سایت دسترسی داشته باشند، به صورت همزمان??‍♀️ ??‍♂️ .

همچنین، در حالیکه اکثر کشورها در حال حاضر دارای اتصالات اینترنتی پهنای باند سریعتر هستند، انتقال فایل های گیگابایت به زمان نیاز دارد. از این رو، سرور از پهنای باند بیشتری استفاده می کند، که در نهایت می تواند اتصال اینترنت شما را کاهش دهد.

ارائه دهنده اینترنت  (ISP)

ارائه دهنده اینترنت  (ISP) 

مزایا: ☹️

معایب: ISP شما، وب سایت شما را به اینترنت متصل می کند. اگر قبلا با مشکلات زیادی از ISP خود برخورد کرده اید (مثلا سرعت اتصال پایین ، پشتیبانی فنی ضعیف، محدود کردن داده ها) و همچنان قصد این را دارید که وب سایت خود را در خانه میزبانی کنید، ایده وحشتناکی است. تصور کنید که یک وبسایت داشته باشید که فقط نصف وقت online است یا دسترسی به آن بسیار کند است.

 بعضی از ISP ها اجازه نمی دهند که کاربران سرورهای وب خود را در خانه اجرا کنند. اطمینان حاصل کنید که این امکان در ISP محلی شما مجاز باشد.

قابلیت اطمینان

مزایا: ☹️

معایب: به خاطر داشته باشید که سرویس پهنای باند شما ممکن است در مقایسه با یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب حرفه ای، سطح اطمینان نداشته باشد. هنگامی که خطاهای برق و پهنای باند وجود دارد، وب سایت شما نیز تا زمانی که اختلال از بین برود، به حالت آفلاین می رود.

هنگامی که هارد دیسکی خراب بشود و شما از فایل های خود Backup نداشته باشید، به احتمال زیاد ( در صورت نبودن RAID مناسب) این فایل ها به طور دائمی پاک می شوند.

یکی دیگر از مسائل احتمالی که ممکن است با ان ها برخورد کنید، بلایای طبیعی، آتش سوزی، سرقت، نوسانات برق و … است که می تواند به سخت افزار آسیب بزند و همچنین حوادث ناشی از بچه ها در خانه نیز ممکن است باعث خرابی تجهیزات بشود. اگر حجم زیادی از فایل های با ارزش را ذخیره کرده اید، بهتر است اطلاعات پشتیبان خود را خارج از محل زندگی خود نگهداری کنید.

همچنین سرور باید در زمان های مختلف maintain بشود. که شامل وصله های امنیتی(security patch)، ارتقاء نرم افزار و غیره می باشد.

سر و صدا

مزایا: ☹️

معایب: از آنجا که سرور خانه شما باید در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته روشن باشد (در غیر این صورت بازدیدکنندگان قادر به دسترسی به وب سایت شما نخواهند بود)، گرما تولیدی قابل توجه است. شما نیاز به وسایل خنک کننده دارید، که باعث ایجاد صدای زیاد در محل سکونت شما می شود.

وب هاستینگ

نتیجه گیری ?

در کل شما نباید یک سرور در خانه برای میزبانی وب سایت خود داشته باشید. با توجه به هزینه بالا و دردسرهای ناشی از نگهداری سرویس، بهتر است میزبانی وب سایت خود را با یک شرکت میزبانی وب تجاری انجام دهید.

 

ترجمه و اختصار توسط تیم فنی سایت “سرور سوئیچ”

مرجع اصلی مقاله از سایت https://blog.vodien.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم