پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

مفاهیم اندازه های رک سرور

مفاهیم اندازه های رک سرور

هنگام خرید سرور، تصمیم گیری برای روش های نصب، یک کار سخت و زمان گیر است؛ زیرا اندازه هایی که برای طراحی رک سرور وجود دارد بسیار تنوع دارد و بستگی به استفاده مردم از آن سرور ها دارد؛ بنابراین، انتخاب این موضوع به سادگی انتخاب اندازه یک خانه یا محل کار نیست. وبسایت سرور سوییچ قصد دارد در این مقاله به شما کمک کند تا مفهوم اندازه رک سرور بیشتر آشنا شوید.

البته شما می توانید فقط با مفهوم و درک چند متغیر مربوط به طراحی سرور، در حداقل زمان یک خرید صحیح و کاربردی داشته باشید؛ بنابراین تا زمانی که از عمق، ارتفاع و پهنای مورد نیاز سرور و لوازم جانبی آن آگاه باشید، می توانید در آخر خریدی مناسب انجام دهید. دیگر عوامل مانند نیازهای حرارتی و امنیت نیز باید در مراحل بعدی در نظر گرفته شوند، چرا که می توان آنها را در صورت نیاز تغییر داده و تعویض کرد.

اندازه رک سرور

در حالی که اندازه محفظه های کابینت مورد استفاده برای قرار دادن سرورها می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، رک های سرور مرکز داده دارای ابعاد بسیار خاصی هستند که بر اساس یک واحد اندازه گیری به نام واحد رک (به اختصار U یاRU ) است. یک واحد رک معادل 1 ¾ اینچ (44.45 میلی متر) است و ابعاد هر یک از تجهیزات نصب شده در این واحدها معمولاً 1U ، 2U ،3U  یا 4U  بیان می شود. کابینت های استاندارد رک سرور 42U  ارتفاع دارند، اگرچه ارتفاع واقعی کابینت معمولاً به دلیل قاب خارجی بیشتر است.

متوسط ​​عرض رک سرور، 19 اینچ است. اگرچه رک های 23 اینچی برای برخی از انواع سخت افزار (مانند مخابرات) غیر معمول نیست. در برخی موارد، تجهیزات سرور در اندازه “نصف قفسه سرور” وجود دارد، که معمولاً نصف عرض دارد اما از 1U بیشتر است. در حالی که کابینت های مرکز داده معمولی 42U هستند، در اندازه های مختلف موجود هستند، حتی به اندازه 48U که می تواند تا 24 دستگاه 2U را در خود جای دهد. برخی از امکانات (به ویژه مکانهای خصوصی، در محل) نیز ممکن است از قفسه های کوچکتری استفاده کنند که کوچک به اندازه واحدهای دیواری 6-18U یا قفسه های سرور “نیم ارتفاع” با ارتفاع 18-22U هستند.

ارزیابی نیازهای رک سرور مرکز داده

وقتی زمان مهاجرت سخت افزار به یک مرکز جمع آوری فرا می رسد، مهم است که بفهمیم چقدر فضای لازم برای نگهداری همه این تجهیزات لازم است. این باید یک فرایند نسبتاً ساده باشد، اما اگر تجهیزات سرور موجود به خوبی سازماندهی نشده یا به کار گرفته نشوند، می تواند پیچیده تر باشد. برای بسیاری از راه حل های داخلی، زیرساخت فناوری اطلاعات می تواند نسبتاً نامرتب و ضعیف باشد. به همین دلیل است که انجام ممیزی تجهیزات یکی از مهمترین مراحل در برنامه ریزی مهاجرت است.

ارزیابی نیازهای رک مرکز داده به چیزی فراتر از اطمینان از وجود فضای کافی برای تجهیزات سرور مجهز نیاز دارد. توزیع برق نیز بسیار مهم است، زیرا برخی از سرورها به قدرت بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. فقط به این دلیل که یک کابینت 42U فضا دارد لزوما به این معنا نیست که می تواند اینقدر تجهیزات را پشتیبانی کند. ظرفیت کابینت توسط مدارهای توزیع قدرت محدود می شود، بنابراین نصب بیش از حد سرور در کابینت می تواند فیوز را منفجر کند.

رک های سرور امروزی نسبت به گذشته چه فرقی می کند؟

کابینت های سرور امروزی نسبت به گذشته از چگالی قدرت بسیار بیشتری پشتیبانی می کنند. در حالی که کابینت معمولی یک بار فقط حدود 3-5 کیلووات برق مصرف می کرد ، کابینت های جدیدتر به طور متوسط ​​نزدیک به 10 کیلووات قدرت دارند. در تأسیسات مقیاس بزرگ با زیرساخت قدرت کارآمدتر، غیر معمول نیست که قفسه هایی با چگالی بالا که قادر به تحمل بارهای کاری در حدود 30-40 کیلووات هستند ، پیدا کنیم. اگر تأسیساتی از استقرارهای با چگالی بالا پشتیبانی می کند ، ممکن است منطقی باشد که در سرورهای جدیدتر به سبک تیغه سرمایه گذاری کنید تا میزان فضای مورد نیاز برای تامین سطح یکسان قدرت محاسبه را کاهش دهید.

کدام اندازه رک سرور برای من مناسب است؟

اکنون که همه عناصر مختلف که اندازه رک سرور شما را تشکیل می دهند را پوشش داده ایم، باید تنظیمات کلی و برنامه های خود را برای نصب در نظر بگیرید.

اگر در حال نصب یک قفسه برای خانه یا محل کار با تجهیزات محدود هستید، نیم طبقه یا کوچکتر ممکن است کافی باشد مگر اینکه تجهیزات بسیار کوچکی در اختیار داشته باشید، باید از یک رک 4 پست استفاده کنید؛ زیرا آنها برای نصب از جلو و عقب طراحی شده اند. علاوه بر این، نصب در قفل سرور قفل شده و سرپوشیده، تجهیزات شما را از دستکاری محافظت می کند. این کار توصیه می شود مگر اینکه تجهیزات را در یک اتاق قفل شده نگه دارید.

شاید شما در حال آماده سازی نصب رک خود در اتاق سرور یا مرکز داده هستید. در صورت پیشرفت و نیاز به تغییر کسب و کار، بهتر است میزان فضای مورد نیاز خود را بیش از حد ارزیابی نکنید. در حال حاضر، می توان فضای خالی را با پانل های خالی پر کرد تا جریان هوای مناسب حفظ شود. مراکز داده باید تأکید بیشتری بر فضای اشغال شده داشته باشند. اگر قفسه های سرور را پیدا کردید که با ابعاد خاص پانل های کف شما مطابقت دارد، روند سازماندهی و نصب را بسیار ساده تر می کند.

در انتها با این آرزو که این مقاله برای شما مفید بوده باشد، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً به دیگر مقالات سرور سوییچ سر بزنید. در این مقاله ما سعی داشتیم که مفاهیم اندازه های رک سرور و ارزیابی نیاز های آن را برای شما شرح دهیم. درصورتی که قصد خرید انواع سرور را دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی سرور سوییچ سر بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم