پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

چه مقدار رم برای خرید سرور خود نیاز داریم ؟

چه مقدار رم برای خرید سرور خود نیاز داریم ؟

مقدمه

وقتی تصمیم می گیرید که یک سرور خریداری کنید، قطعا با توجه به خصوصیات آن سرور و نوع نیاز خود آن را انتخاب میکنید، اما ممکن است برای انتخاب میزان رم مناسب دچار سردرگمی شوید.
بر خلاف سیستم ذخیره سازی سرور(هارد درایور های سرور) ، معمولا سرور ها با حداقل میزان رم میتوانند عملیاتی و اجرا شوند. اگر بخواهیم بصورت فنی صحبت کنیم منظور از حداقل میزان رم حدود 4GB تا 8GB میباشد. به میزان حداقل نیازمندی یک سیستم عامل و چند نرم افزار برای اجرا شدن.
اما قطعا این میزان امروزه برای امور یک سرور کافی نیست و شما در آینده ای نه چندان دور به مشکل برخواهید خورد. به صورت کلی میزان رم مورد نیاز سرور شما به عوامل مختلفی وابسته است. که قبل از خرید سرور باید حتما بررسی شود:
1- نوع و تعداد سیستم عامل هایی که بر روی سرور نصب میشوند ( به صورت حقیقی یا مجازی )
2- تعداد کاربرانی که به صورت همزمان به سرور متصل هستند و فعالیت می کنند.
3- نوع و اندازه سیستم Database
4 – نوع و تعداد نرم افزارهای کاربردی که بر روی سرور نصب میشوند.

نکات کلی در انتخاب رم

به صورت کلی همیشه داشتن مقدار زیادی رم از مقدار کم بهتر است، زیرا سرعت اجرای سیستم عامل و  عملکرد نرم افزارها بهتر میشود. اما بهتر است همیشه به میزان رم حداکثر قابل پشتیبانی سرور توجه کنید که در صورت نیاز بتوانید به آن اضافه کنید.
در انتخاب میزان رم حتما به  این نکته توجه کنید که سیستم عامل شما حدود 25 درصد از میزان رم را به خود اختصاص میدهد. به عنوان مثال اگر 16GB رم داشته باشید، حدود 4GB آن به OS اختصاص می یابد. همچنین سیستم های پایگاه داده نیز نظیر MS SQL Server, MySql, MongoDB , … اول دیتای مورد نیاز را بر روی رم Load و cache میکنند. که میزان رم بالای شما عملکرد آن ها را نیز افزایش میدهد.
همانطور که قبلا گفتیم تعداد کاربران متصل به سیستم هم بستگی به نوع نرم افزاری که استفاده میکنند در انتخاب میزان رم تاثیر دارند. به طور معمول ما به ازای هر 10 کاربر به3GB الی 4GB رم نیاز داریم.
در مورد سیستم های Database هم  اگر سایز دیتابیس کمتر از 40GB باشد، معمولا بیشتر از 32GB رم احتیاج نخواهید داشت . اما اگر حجم دیتابیس بزرگتر شود و تعداد کاربران افزایش پیدا کند، شما به رم بیشتری برای سرور خود نیازمند هستین.

چه مقدار رم برای خرید سرور خود نیاز داریم ؟

به چند نکته توجه کنید:

1- اگر درآینده نیاز به ارتقاء میزان رم سرور خود دارید، از ماژول هایی با ظرفیت بالا استفاده کنید تا DIMM های سرور با ماژول های کم ظرفیت اشغال نشود( البته ماژول های ظرفیت بالا قیمت بیشتری هم دارند)

2- در انتخاب سرعت ماژول های رم به این نکته توجه کنید که سرور مورد استفاده شما نیز آن سرعت را پشتیبانی کند در غیر این صورت سرور به صورت خودکار سرعت حافظه را کاهش میدهد.

 

با تشکر

مجموعه  “سرور سوئیچ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم