پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

تعداد هسته های پردازنده یا سرعت هسته ها ؟

تعداد هسته های پردازنده یا سرعت هسته ها ؟

پردازنده چیست؟ سرعت کامپیوتر به چه چیزی بستگی دارد؟

سرعت پردازنده تاثیر زیادی در سرعت کامپیوتر دارد. پردازنده که به آن CPU (واحد پردازش مرکزی) گفته می شود همان چیزی است که دستورالعمل های رایانه را پاسخ داده و پردازش می کند. تعداد هسته های cpu بستگی به نوع آن دارد که در ادامه در مورد آن کامل توضیح داده ایم. این قطعه به صورت کلی مغز رایانه محسوب می شود. سرعت پردازنده های امروزی به گیگاهرتز اندازه گیری می شود. این واحد مربوط به چند چرخه (Cycle) است که یک پردازنده در ثانیه می تواند اجرا کند و یک گیگا هرتز با یک میلیارد سیکل پردازش شده در ثانیه مطابقت دارد. هنگام خرید یک سرور یا رایانه جدید ، باید مشخصات کامل و دقیقی از پردازنده خود داشته باشید تا مطمئن شوید که آیا نیاز شما را برطرف می سازد یا خیر.

پردازنده چیست؟

هسته پردازنده چیست؟

یک پردازنده کوچک تر در داخل پردازنه اصلی وجود دارد که به آن core یا هسته cpu گفته می شود. این قطعه به تنهایی خود یک پردازنه کامل محسوب می شود. در واقع یک پردازنده dual core، از دو ریزپردازنده تشکیل می شود، که این ویژگی باعث می شود که سرعت پردازنده بالا برود و چند عملیات به صورت همزمان اجرا شود.

تعداد هسته سی پی یو یا سرعت هسته ها ؟؟

پردازنده های قدیمی تر فقط یک هسته داشتند اما با افزایش نیازهای نرم افزاری ، CPU ها پیچیده تر شدند. داشتن تنها یک هسته به این معنی است که کامپیوتر یا سرور فقط می تواند یک کار را در یک زمان انجام دهد. با داشتن هسته های مختلف ،کامپیوتر به هسته های دیگر اجازه می دهد تا برنامه های دیگر را (به طور همزمان) اجرا کنند. برای کمک به درک بهتر این مفهوم ، می توانید به عنوان خطوط بزرگراه به هسته فکر کنید. هرچه خطوط بیشتری وجود داشته باشد ، ترافیک کمتری در طول مسیر خواهید داشت.

هسته پردازنده به فرکانس کاری هسته ها (GHz) بستگی دارد و برعکس. سرعت ساعت(Clock Speed) تعیین می کند که چند  دستورالعمل را هسته می تواند در یک بازه زمانی معین انجام دهند و هسته بیشتر اجازه می دهد تا وظایف بین هسته ها توزیع شده و در نهایت عملکر نهایی با سرعت بیشتری انجام میشود.

مثال:

Number of cores: 4
Clock Speed: 2.5 GHz
Total Speed: 4 x 2.5 = 10 GHz

در حالت بعدی:

Number of cores: 8
Clock Speed: 1.25 GHz
Total Speed: 8 x 1.25 = 10 GHz

گیگاهرتز در cpu چیست؟

هنگام اشاره به پردازنده کامپیوتر یا CPU، گیگاهرتز فرکانس ساعت است، که به عنوان نرخ ساعت یا سرعت ساعت نیز شناخته می شود، نشان دهنده یک چرخه زمان است. یک مدار نوسان ساز در هر ثانیه مقدار کمی برق به یک کریستال می دهد که بر حسب کیلوهرتز، مگاهرتز یا گیگاهرتز اندازه گیری می شود. “Hz” مخفف هرتز است و “k” نشان دهنده هزار (کیلو)، “M”  نشان دهنده مگا (میلیون) و “G” نشان دهنده گیگا (هزار میلیون) است.

سرعت پردازنده چه تاثیری روی کامپیوتر دارد؟

اگر می خواهید به اینترنتی پر سرعت، دستگاهی سریع تر و عملکردی بهتر دست پیدا کنید می بایست سرعت پردازنده ها را افزایش دهید. سرعت عملکرد کامپیوتر و بهبود بخشیدن به کارایی آن با پیشرفت تکنولوژی وافزایش سرعت پردازنده ها رخ می دهد. شما می توانید پا خرید پردازنده های نسل جدید از سایت سرور سوییج عملکرد سیستم خود را بهبود بخشید.

برگرفته شده از سایت techmikeny ، wikipedia.org

یک نظر در “تعداد هسته های پردازنده یا سرعت هسته ها ؟

  1. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم