پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

راهنمای قدم به قدم خرید سرور HPE

راهنمای قدم به قدم خرید سرور HPE

مقدمه

قبل از خرید سرور متناسب با نیازتان بهتر است به چند نکته و پارامتر توجه کنید. در این مقاله تمام مراحل کلی خرید یک سرور را در هفت مرحله کلی با هم بررسی میکنیم !

مرحله اول (انتخاب شاسی سرور یا chassis)

اولین مرحله در انتخاب سرور ، انتخاب شاسی سرور مورد نظرمان میباشد .

برای مثال اگر در سازمان و یا شرکت خود رک داریم بهتر است از سری سرور رک مونت (DL Series) استفاده کنید.

اگر تصمیم به خرید سرور از سری سرور های رک مونت گرفتیم ، باید به این موضوع توجه کنیم که بر روی رک خود چه مقدار فضای خالی میتوانیم به سرور مورد نظر اختصاص دهیم. تا بر اساس فضای موجود تصمیم بگیریم که سرور یک یونیتی برای ما مناسب است یا دو یونیتی یا چهار یونیتی .

بعد از انتخاب شاسی سرور مورد نظر بهترین کار این است که کاتالوگ ( QuickSpecs ) سرور مورد نظر را از سایت شرکت  HPE دانلود کنیم تا بتوانیم مراحل بعدی را طی کنیم .

برای مثال در گوگل سرچ کنید : DL380p Gen8 QuickSpecs

مرحله دوم ( انتخاب پردازنده یا CPU )

 بعد از مشخص شدن شاسی سرور ، باید مشخص شود که به چه نوع پردازنده ای در سرور خود نیاز داریم .

برای انتخاب پردازنده مناسب برای سرور خود ، میبایست در نظر داشته باشیم که چه مقدار سرعت پردازش(فرکانس پردازش که بر حسب GHz  سنجیده میشود) و چه مقدار هسته پردازشی(CPU Core) نیاز داریم. بعد از مشخص شدن تعداد هسته و سرعت پردازش مورد نیاز میتوانیم پردازنده  سرورمان را از کاتالوگ سرور انتخاب کنیم .  در نظر داشته باشید که حداکثر تعداد پردازنده در سرور های تک یونیتی و دو یونیتی، 2 عدد، و در سرورهای چهار یونیتی 4 یا 8 عدد پردازنده میباشد.

توجه داشته باشید که حداقل پردازنده قابل پشتیبانی در سرور متناسب با معماری و نوع سرور متفاوت میباشد که میتوان از کاتالوگ سرور مشاهده کرد.

مرحله سوم ( انتخاب حافظه موقت یا RAM )

مرحله سوم در کانفیگ انتخاب مموری های مورد نیاز و تعداد RAM است . در این مرحله میبایست بدانیم چه حجمی از RAM بر روی سرور خود نیاز داریم . در هنگام انتخاب RAM برای سرور خود بهتر است از تعداد مموری بالا با حجم کمتر انتخاب کنیم . با این کار پهنای باند انتقال اطلاعات به مموری ها افزایش یافته و باعث میشود سرعت پردازش سرور مقدار قابل قبولی افزایش پیدا کند .

مرحله چهارم : انتخاب رید کنترلر ( Raid Controller )

در این مرحله میبایست رید کنترلر سرور خود را انتخاب کنیم . در هنگام انتخاب رید کنترلر باید به این موضوع توجه کنیم که آیا نیاز به ارتباط سرور با استوریج خارجی ( DAS ) داریم یا نه . اگر ارتباط سرور با استوریج خارجی را مدنظر داشته باشیم میبایست از ریدکنترلرهای دارای پورت اکسترنال استفاده کنیم . همچنین در این مرحله میبایست در نظر بگریم که بر روی سرورخود نیاز به SAS Expander داریم یا خیر . برای مثال بر روی سرور DL380 G7 بدون قرار دادن Expander نهایتا 8 عدد هارد دیسک میتوانیم قرار دهیم . و در صورتی که تصمیم به قرار دادن درایو های بیشتری داریم میبایست از SAS Expander بر روی سرور خود استفاده کنیم. نکته بعد در انتخاب Raid Controller میزان cache  مورد نیاز است. هرچقدر cache کنترلر سرور دارای ظرفیت بیشتری باشد میزان بیشتری از اطلاعات را میتوان در Buffer کنترلر قرار داد. و این عمل در بهبود عملکرد Read/Write تاثیر زیادی دارد.

مرحله پنجم : انتخاب هارد درایور (HDD/SSD Drive)

در این مرحله میبایست درایو های مورد نیاز خود و تعداد درایو های خود را انتخاب نماییم . در این مرحله میبایست متناسب مقدار فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود ، Level رید که میخواهیم بر روی درایو های خود پیاده سازی کنیم تعداد درایو های خود را انتخاب کنیم .

در هنگام انتخاب درایو ها خود میبایست مشخص کنیم آیا به درایو SSD نیاز داریم یا به درایو های HDD . و مورد دیگر این است که چه نوع اینترفیسی(SAS/SATA) با سرور ما سازگار است و یا این که کدام سایز از درایو ها برای سرور ما متناسب است .

نوع اینترفیس درایو های ما با توجه به رید کنترلر مشخص میشود . برای مثال بعضی از رید کنترلر ها تنها از درایو های SATA پشتیبانی میکنند .

سایز درایو هایمان نیز متناسب با شاسی سرور انتخاب شده مشخص میشود که بر روی سرور درایو های SFF میتوان قرار داد یا درایو های LFF

برای انتخاب هارد به مقاله های راهنمای انتخاب هارد دیسک سرور، قسمت اول و قسمت دوم توجه کنید.

مرحله ششم: انتخاب DVD

در این مرحله باید مشخص کنیم که آیا به درایو نوری نیاز داریم یا خیر . در صورت نیاز میتوانیم از Optical Drivre بر روی سرور خود استفاده کنیم.

مرحله هفتم: انتخاب Power مورد نیاز برای سرور

مرحله آخر انتخاب پاور مناسب برای سرور است .در این مرحله بهتر است با استفاده از نرم افزار Power Advisor  شرکت HP  مقدار برق مورد نیاز برای سرورمان را مشخص کنیم . سپس با توجه به برق مورد نیاز سرور Power  مورد نیاز برای سرور خود را انتخاب نماییم . در هنگام انتخاب پاور بهتر است به موضوع Redandancy توجه داشته باشیم ، که با این کار   Availbility سرور خود را تا حد ممکن بالا ببریم . سرورهای رک مونت حداقل یک عدد پاور و حداکثر 8 عدد پاور را پشتیبانی میکند که این میزان با توجه نوع سرورها متفاوت است.

راهنمای قدم به قدم خرید سرور HPE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم