پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

هر آنچه که باید درباره سرور مجازی لینوکس بدانید

سرور مجازی لینوکس چیست

این روزها، استفاده کردن از سرور ها در خیلی از کسب ‌وکارها کاربرد زیادی دارد؛ به ‌همین ‌علت، اکثر افراد و تقریبا تمامی کسب ‌ وکارها به خرید سرور احتیاج دارند. یکی از فاکتور های اساسی برای انتخاب و خرید سرور، سیستم ‌عامل (OS) نصب‌ شده روی آن می باشد. در این مقاله از سرور سوییچ، قصد داریم تا درباره سرور مجازی لینوکس چیست؟ صحبت کنیم و بگوییم که سرور مجازی لینوکس چیست چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

سرور مجازی لینوکس چیست؟

همه دستگاه ‌های کامپیوتری از سیستم ‌عاملی برخوردار هستند که توسط آن دستور های کاربران را به سخت ‌افزار منتقل می نماید. برای مثال، زمانی که می خواهید در سیستم ‌عامل ویندوز اطلاعاتی موجود در فایل را از پوشه‌ ای به پوشه دیگر منتقل کنید، روی آن کلیک ‌راست کرده و دکمه Copy را فشار می دهید و در پوشه مقصد Paste می کنید. شما همه این کارها را با کمک ماوس و یا کیبورد انجام می دهید؛ بنابراین روی هارد سیستم انجام می گیرد. در حقیقت، این سیستم‌ عامل می باشد که دستور های شما را به سخت‌ افزار منتقل می کند.

سرور های لینوکسی هم مانند هر دستگاه کامپیوتری به سیستم ‌عامل احتیاج دارد تا به خوبی بتوانند کار خود را انجام دهند. در حقیقت، بدون سیستم ‌عامل، سرور های لینوکسی چیزی جزء سخت‌ افزار های بدون کاربرد نیستند. سرور لینوکس از مهم ترین سیستم ‌عامل ‌هایی می باشد، که استفاده از آن چه در سیستم ‌شخصی و چه در سرور لینوکسی کاملا رایج و متداول است. احتمالا تا اینجای مقاله، با مفهوم سرور مجازی لینوکس چیست؟ آشنا شدید. به سروری که روی آن یکی از توزیع ‌های لینوکس استفاده شده است، سرور مجازی لینوکس گفته می شود.

انواع سرور های لینوکس میتواند به شرح زیر باشد:

  • سرور ابری لینوکس
  • سرور مجازی لینوکس
  • سرور اختصاصی لینوکس

بیشتر بخوانید: تفاوت سرور ابری و سرور مجازی

سرور مجازی لینوکس چیست و چه مزایایی دارد؟

سرور مجازی لینوکس چیست و چه مزایایی دارد؟

حتما اولین سؤالی که ذهن شما را مشغول کرده است، این می باشد که مزایای مهم استفاده از وب سرور مجازی لینوکس چیست؟ در‌ ادامه، به برخی از این مزیت های مهم اشاره می کنیم.

هزینه مقرون ‌بصرفه سرور لینوکس

در حالی که بخواهید از سرور های ویندوز بادیتاسنتر خارج از ایران استفاده نمایید، حتما بایستی لایسنس قانونی ویندوز را خریداری کنید؛ اما به کار گیری سرور لینوکس کاملا رایگان می باشد؛ به همین خاطر، انتخاب و خرید سرور های لینوکس هزینه کم تری برای شما به همراه دارد.

منبع ‌باز ‌بودن سیستم ‌عامل سرور لینوکس

آیا می دانید، یکی دیگر از مزایای سرور مجازی لینوکس چیست؟ منبع ‌باز ‌بودن آن است. درحقیقت، سرور های مجازی لینوکس سرور سوییچ، سیستم ‌عامل منبع ‌باز در جهان هستند که همین ویژگی سبب شده است که جامعه بزرگی آن را توسعه دهند و شما هم مثل یک کاربر عادی، از این شرایط بهترین استفاده را خواهید کرد.

امنیت خیلی زیاد سرور لینوکس

باید گفت که هیچ یک از سیستم‌ عامل ها نمی توانند کامل از حملات سایبری در امان باشند؛ با این وجود، سرور لینوکس جلوی بسیاری از این حملات را گرفته است که این ویژگی، به علت منبع‌ باز ‌بودن سرور لینوکس می باشد. همانگونه که قبل تر اشاره شد، منبع ‌باز ‌بودن سرور لینوکس موجب می ‌شود تا توسعه ‌دهندگان زیادی همواره در حال بررسی کد های آن باشند؛ به‌ همین علت، در حالی ‌که هر‌گونه باگ امنیتی در این سیستم ‌عامل مشاهده شود، سریعا برطرف می شود.

سرعت عالی و مداوم سرور لینوکس

یکی از مشکلات اساسی کاربران ویندوز بااین سیستم ‌عامل، این است که با گذر زمان سرعتش کاهش می یابد. دلایل این مسئله بسیار زیاد هستند. مواردی همچون بدافزار ها و تروجان‌ ها که با وجود همه تمهیدات شما، امکان دارد روی سرور نصب شوند. راه نفوذ به سیستم ‌عامل ویندوز رجیستری آن می باشد؛ ولی سرور لینوکس رجیستری ندارد. به ‌همین علت، علاوه ‌بر امنیت بسیار زیاد، سرعت آن کاهش نمی یابد.

بیشتر بخوانید: تفاوت هاست و سرور

سرور مجازی لینوکس چیست؟

کاربرد سرور مجازی لینوکس چیست؟

همانگونه که می ‌دانید، هنگام خرید سرور باید درمورد سیستم ‌عامل آن هم تصمیم گیری کنید. در ‌ادامه، به برخی از کاربرد سرور لینوکس می پردازیم.

 کاربرد سرور مجازی لینوکس در میزبانی از وب ‌سایت ‌ها

اولین کسانی که از سرور مجهز به سیستم لینوکس بهره می برند، توسعه ‌دهندگان وب سایت هستند. با‌ توجه ‌به اینکه سرور لینوکس ابزار های زیاد و رایگانی در اختیار برنامه ‌نویس های وب قرار می‌ دهد، به کارگیری این سیستم ‌عامل روی سرور برای چنین گروهی کاملا کاربردی می باشد.

کاربرد سرور لینوکس در نگهداری از فایل ‌ها

دسته دیگری که از سرور لینوکس استفاده می‌ نمایند، افرادی هستند که می خواهند فایل های خود را نگه داری کنند. نکته ی اساسی این‌ می باشد که سرور هایی که تنها برای ذخیره ‌سازی فایل ها کاربرد دارند، به‌ جز هارد، به سخت‌ افزاری قوی دیگری احتیاج ندارند. همچنین بااستفاده از سرور مجازی لینوکس روی این سرور ها، سرعت و کارایی سرور بسیار بهبود می یابد.

کاربرد سرور مجازی لینوکس در استفاده آن به عنوان سرور دانلود

بعضی دیگر از وب ‌سایت ‌ها منابع زیاد نرم‌ افزار های گوناگون را برای دانلود در اختیار کاربران قرار می دهند. در این صورت، باید فایل ‌های حجیم روی سروری به ‌غیر از سرور اصلی وب ‌سایت شما جای بگیرد. این مورد نیز از کاهش سرعت وب‌ سایت جلوگیری کرده و نیز هزینه ‌های شما را کاهش می ‌دهد. برای بهره‌ بردن از سرعت بالاتر سرور دانلود، توصیه می کنیم که از سرور مجازی لینوکس استفاده نمایید.

همچنین مطالعه کنید: هاست اشتراکی چیست

مزایای سرور مجازی لینوکس چیست

ویژگی های انواع سرورهای لینوکس چیست؟

در این قسمت به توضیح ویژگی هاي از پرکاربردترین و معرفی انواع سرور های لینوکس میپردازیم.

انواع سرور های لینوکس مدل دبیان (Debian)

سرور مجازی لینوکس دبیان یکی از پر استفاده ترین و پرطرفدار ترین سرور های مجازی لینوکس، این سرور دبیان 20 است که در بازار عرضه می گردد. سرور مجازی لینوکس دبیان از قدیمی ترین سرورهایی است که اکثرا برای رایانه های شخصی استفاده می شود. این سرور مجازی لینوکس دبیان به گونه ای طراحی شده است که مخزن بسته های نرم افزاری بسیاری در خود دارد.

انواع سرور های لینوکس مدل  اپن سوزه (OpenSUSE)

خرید سرور مجازی لینوکس اپن سوزه از پرکاربردترین های سرور مجازی لینوکس می باشد، که برای مدیران سیستم و توسعه دهندگان طراحی می گردد که قصد دارند برای خودشان سرورهای شخصی ای داشته باشند. این سرور لینوکس اپن سوزه بسته ی نرم افزاری به اندازه کم و یا تنها بسته های بسیار ضروری را میتواند بارگذاری نماید.

انواع سرور های لینوکس مدل  اوبونتو (Ubuntu)

سرور لینوکس اوبونتو از سرورهایی می باشد که کاربرد بسیاری دارند. کاربرد اینگونه سرورها برای استفاده از رایانه شخصی می باشد. این سرور لینوکس اوبونتو را شرکت سازنده آن به گونه ای طراحی کرده است که خود هر چند وقت یکبار که می گذرد بروز رسانی می ‌شود و نیازی نیست شما هرزمان آن را بروز رسانی نمایید.

انواع سرور های لینوکس مدل فدورا (Fedora)

سرور لینوکس فدورا یکی دیگر از پرکاربرد ترین های سرور لینوکس می باشد، که اکثرا استفاده های تجاری دارد. سرور فدورا یک سرور خیلی قدرتمند است که برای دسترسی راحت، آسان و احراز هویت به اطلاعات نیز می توان از آن استفاده کرد.

انواع سرور های لینوکس مدل سنتوس (CentOS)

سرور لینوکس سنتوس یکی دیگر از انواع سرور مجازی لینوکس است که استفاده از آن بیشتر در سمت کارهای تجاری می باشد. سرور سنتوس پرطرفدارترین سرور لینوکس می باشد. به گونه ای که تقریبا سی درصد از استفاده کننده های سرور لینوکس از کاربران این وب سرور سنتوس هستند. محیط سرور لینوکس سنتوس بسیار امن و خیلی آسان و راحت است.

انواع سرو های لینوکس

جمع بندی

سعی کردیم به چندین مورد از معرفی وب سرور های لینوکسی بپردازیم که از در زمینه ی خود بهترین هستند، و از پراستفاده ترین و محبوب ترین ها می باشند. سرور مجازی لینوکس دیگری نیز در بازار موجود هستند که به نسبت این سرورهای نام بردیم، کاربرد کمتری دارند. دقت داشته باشید تفاوت بین سرورهای قدرتمند و مطمئن از لحاظ امنیتی با سرورهای امنیت پایین و ضعیف تنها از نظر پیکر بندی می باشند. در این مقاله، درباره سرور مجازی لینوکس چیست؟ صحبت کردیم و با بیانی روان و ساده و جدا از اصطلاحات فنی و تخصصی، توضیح دادیم که سرور مجازی لینوکس چیست چه ویژگی ها و مزایایی دارد. شما می توانید برای خرید سرور مجازی خود از مشاوران سرور سوییچ، مشورت بگیرید.

11 نظر در “هر آنچه که باید درباره سرور مجازی لینوکس بدانید

  1. derakhshan گفت:

    سلام کدوم یکی از سرور های معرفی شده از سرعت بالاتری برخوداره؟

  2. امیر مطلق گفت:

    سلام من سرور لینوکس مدل فدورا رو میخام چطور میتونم بخرم؟ سرور سوییچ هم داره؟

  3. daniyal گفت:

    سلام
    سرور های اختصاصی لینوکس برای چه سایت هایی بهتره؟

  4. شهرام قاسمی گفت:

    سلام خدمت کادر سرور سوییچ . من دنبال یه سور با سرعت بالا برای ویندوز هستم ممنون میشم اگه یه نمونه با سرعت بهم معرفی کنید

  5. کیارش محرابخانی گفت:

    سلام ممنون میشم یه هاست خوب و معتبر برای سرور لینوکس بهم معرفی کنین

  6. بهنام نادری گفت:

    سلام دنیال یه سرور اختصاصی لینوکس هستم پیشنهاد شما چیه؟

  7. سجاد گفت:

    سلام لطف میکنید قیمت این سرور رو بفرمایید

  8. رضا گفت:

    ممنون. مطالب عالی و کامل

  9. معین ترابی گفت:

    سلام
    از چه کنترل پنل هایی میتونم روی سرور لینوکس استفاده کنم؟؟

  10. علیرضا شعبان گفت:

    سلام. ممنون میشم یه سرور ابری لینوکس با قیمت و سرعت مناسب بهم معرفی کنید

  11. علی نجفی گفت:

    سلام. ما سایتمون رو به تازگی راه اندازی کردیم میخاستم بدونم نیاز به استفاده از سرور مجازی هست یا ن؟ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم