پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

نکات مهم خرید یک سرور برای کسب و کار جدید

نکات مهم خرید یک سرور برای کسب و کار جدید

آدرس شرکت سرور سوییچ:

تهران، میدان فلسطین ، روبه‌روی دانشکده هنر و معماری ، بن بست فتحی ، پلاک

شماره تماس:

021-66491749
021-66966591

آیا تصمیم برای خرید یک سرور برای کسب وکار خود  دارید ؟

تصمیم گیری برای خرید یک سرور همیشه چالش برانگیز است و شما باید عوامل و فاکتور های مهمی را در نظر بگیرید. در این مقاله به صورت کلی این عوامل را با هم بررسی می کنیم تا بتوانیم برای انتخاب سرور مناسب تصمیم گیری کنیم.

1- آیا کسب و کارها در عصر رایانش ابری هم نیاز به سرور فیزیکی دارند ؟

بله. و دلایل مختلفی هم برای خرید سرور فیزیکی وجود دارد. در حالی که بسیاری از کسب و کارهای امروزی بخشی از فعالیت خود را در غالب  cloud انجام میدهند، بسیاری از شرکت ها نیاز دارند علاقه دارند که خود و به صورت مستقیم به زیرساخت و اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. حتی بسیاری از شرکت هایی که از سرویس های ابری استفاده کرده اند نیز نیازمند این هستند که بخشی از فعالیت خود را در غالب سرور فیزیکی مستقر در محل سازمان انجام دهند. همچنین به دلیل آسیب پذیر بودن کسب و کار بر روی سیستم های ابری ( مانند اختلالات اینترنت و شبکه، امن نبودن داده های کاربران و … ) بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها ترجیح میدهند از سرور فیزیکی خود استفاده کنند.

2-  به سرور نو نیاز داریم یا دست دوم ( بازسازی شده، کارکرده و … ) ؟؟

خرید یک سرور دست دوم به شما این امکان را میدهد که با بودجه کمی که برای شروع کسب و کارتان در نظر گرفته اید، بتوانید بهترین کانفیگ سخت افزاری ( با توجه به بودجه و همچنین معادل سرور نو ) را با مناسب ترین و بصرفه ترین قیمت خریداری کنید. همچنین با خرید یک سرور کارکرده شما این امکان را دارید تا منابع دلخواه خود را ( نوع و تعداد پردازنده ها، مقدار حافظه رم، نوع و تعداد هارد دیسک ها ، نوع سیستم عامل دلخواه و … ) سفارش دهید و خریداری کنید.

از دیگر مزیت های استفاده از سرور دست دوم این است که:

1- شما از هدر رفتن وسایل الکترونیکی که هنوز پرقدرت و کارآمد هستند جلوگیری میکنید، و مانع از ایجاد زباله های الکترونیکی می شوید. 2- همچنین در حداکثر دو یا سه روز از ثبت سفارش سرور خود را با کانفیگ مورد نظر تحویل می گیرید ( با هزینه بسیار کم حمل و نقل ، یا حتی رایگان ). 3- قطعات و لوازم جایگزین (spare parts)  به راحتی قابل دسترس هستند.

    همچنین فروشنده های زیادی  در زمینه سرور کارکرده و Refurbished فعالیت میکنند که با یک جستجوی ساده میتوانید آن ها را بیابید. اما توجه داشته باشید که از جایی سرور را تهیه کنید که بعد از فروش، خدمات و پشتیبانی فنی هم به مشتریان خود عرضه میکنند( که البته درزمینه این نوع سرورها، در کشور ما بسیار کمیاب هستند).

3- آیا برند سرور اهمیت دارد ؟

اگر قصد خرید یک سرور را دارید. برترین شرکت های تولید کننده سرور به ترتیب HP ، IBM و Dell هستند. بعضی از برندهای کمتر شناخته شده ای نظیر SuperMicro  و یا ZT Systems هم وجود دارند که در این زمینه فعالیت میکنند ولی قطعا پشتیبانی ضعیف تری از شرکت های فوق دارند. درهرصورت اگراز هر برندی استفاده میکنید، این نکته را در نظر داشته باشید که قطعات اصلی سرورها ( پردازنده ، حافظه رم ، هارد دیسک و کارت های ارتباطی PCIe) با توجه به نسل آن ها یکسان هستند. اما نکته مهمی که در هنگام انتخاب برند باید توجه کنید وجود قطعات و پشتیبانی آن برند در کشور شما میباشد. هم اکنون در کشور ایران سرورهای HP به دلیل وجود و دردسترس بودن قطعات سرور و پشتیبانی نسبتا خوب، از محبوبیت زیادی نسبت به سایر برندهای دیگر برخوردار هستند.

4 – به سرور های Tower نیازداریم یا Rackmount ؟

در واقع بسیار به  این نکته بستگی دارد که چه تعداد سرور نیاز دارید، اگر در مجموع به یک یا دو سرور نیاز دارید و همچنین در مجموعه خود Rack برای قراردادن سرور ها ندارید، بهتر است از سرور های Tower استفاده کنید ( اما این نکته را در نظر بگیرید که  این سرورها عملکرد ضعیف تری نسبت به سرورهای Rackmount دارند). اما اگر به چند سرور نیاز دارید، بهتر است یک رک استاندارد خریداری کرده و از سرورهای Rackmount استفاده کنید که در اشغال فضا نیز صرفه جویی شود. ابعاد سرور های رکمونت با واحدی به نام یونیت ( که برابر با اندازه تعریف شده بر روی رک میباشد) مشخص می شوند. سرورهای متداول با واحد های 1U و 2U عرضه میشوند. بنابراین برای مثال اگر یک رک 12یونیتی خریداری کنید، 6 سرور 2 یونیتی یا 12 سرور یک یونیتی میتوانید بر روی آن نصب کنید. همچنین اگر قصد دارید که سرور را برروی رک نصب کنید حتما درهنگام خرید Railkit سرور را هم خریداری کنید، که با استفاده از آنها بتوانید سرور را در رک مربوطه نصب کنید.

برای خرید و مشاوره سرور با ما در تماس باشید

با تشکر مجموعه “سرور سوئیچ”

آدرس شرکت سرور سوییچ:

تهران، میدان فلسطین ، روبه‌روی دانشکده هنر و معماری ، بن بست فتحی ، پلاک

شماره تماس:

021-66491749
021-66966591

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم