پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

پردازنده جدید Intel Xeon در برابر AMD Epyc

پردازنده جدید Intel Xeon در برابر AMD Epyc

Intel Cascade Lake Advanced Performance

معرفی

 اینتل رسما یک کلاس جدید از پردازنده های مقیاس پذیر Xeon با نام “Cascade Lake-AP” یا Cascade Lake Advanced Performance را معرفی کرد. که از جهات مختلف از بهترین سری AMD عملکرد بهتری دارد.

         این خبر در نمایشگاه (SC18) Supercomputing  و همچنین یک روز پیش از معرفی سری جدید پردازنده های AMD اعلام شد ، که تعجب همگان را برانگیخت. ما فکر نمی کنم این امر یک تصادف باشد و قطعا شرکت اینتل برای معرفی پردازنده خود از قبل برنامه ای داشته است.
        پردازنده های Cascade Lake-AP با 48 هسته و پشتیبانی از 12 کانال حافظه DDR4، یک جهش بزرگ بر روی طراحی قدیمی و یک جهش در برابر پردازنده های سرور AMD Epyc دارد. پردازنده Xeon Platinum 8180، پردازنده فعلی اینتل، تنها 28 هسته و شش کانال حافظه دارد، در حالی که AMD Epyc دارای 32 هسته و هشت کانال حافظه است.
       برای رسیدن به 48 هسته، اینتل مجبور شد نوآوری جدیدی در معماری خود انجام دهد. مدل های Cascade Lake-AP از  بسته چند چیپ (MCP)، استفاده می کنند. در این مدل هر CPU در واقع چهار پردازنده مختلف است. که توسط اتصال با سرعت بسیار بالا متصل می شوند. سال گذشته شرکت AMD برای پردازنده های Epyc از همین معماری استفاده کرده بود. که با عبارت “four glued together desktop die” مورد تمسخر شرکت اینتل قرار گرفته بود. به این ترتیب Epyc به 32 هسته رسید. این چهار بسته هشت هسته ای (32 هسته در مجموع) را AMD با تکنولوژی به نام Infinity Fabric  به هم مرتبط می کند.
      بنابراین، Cascade Lake-AP دارای یک جفت بسته 24 هسته ای میباشد که با کانال هایی با سرعت بالا به هم متصل می باشند. این  تکنیک ساخت بهتر از ساخت یک تراشه بزرگ 48 هسته ای است، زیرا اگر یک عیب در یکی از 48 هسته باشد، کل تراشه بی فایده است. در 24 هسته، احتمال کمتری وجود دارد. این به تراشه ای ارزان تر برای مشتری تبدیل می شود و بهای تمام شده را کاهش میدهد.

مشخصات ظاهری پردازنده

      پردازنده دارای طراحی 14nm در تراشه های Cascade Lake میباشد. اما به گفته اینتل از همان سوکت LGA3647 استفاده نمی کند. اگر Cascade Lake-AP به نحوی از همان سوکت قبلی استفاده کند، به دلیل ثابت بودن تعداد پین های پردازنده ( مانند نسل های قبل ) باید دارای همان تعداد Lane  PCIe 3.0، همان سرعت حافظه و همان سرعت اتصال Ultra Path Interconnect (UPI) باشد. بنابراین قطعا نوع سوکت پردازنده متفاوت خواهد بود.

انتظار میرود پردازنده های Xeon Scalable اینتل در نیمه اول سال 2019 در دسترس باشند.

? لینک اصلی مقاله در سایت networkworld.com

? ترجمه و اختصار توسط تیم ServerSwitch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم