پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

چگونه از افزایش بیش از حد دمای سرور جلوگیری کنیم ؟

چگونه از افزایش بیش از حد دمای سرور جلوگیری کنیم ؟

بررسی وضعیت دمای سرور امری ضروری است، ما می دانیم که عملکرد سروری که بیش از حد گرم می شود (overheat)  ممکن است از لحاظ فیزیکی یا نرم افزاری آسیب زا باشد.

به صورت کلی Overheating ناشی از خطای احتمالی سنسورهای دما، ناسازگاری firmware های قطعات سرور و افزایش فیزیکی دمای قطعات می باشد.

ما برای کمک به شما در شناسایی مواردی که باعث افزایش دمای بیش از حد سرور شما می شود، چندین مورد را بررسی میکنیم.

علائم اصلی سروری که خطای overheat دارد عبارتند از:

انجماد نرم افزار(Freezing) ، خراب شدن یا صفحه آبی(Blue Screen)
صداهای غیرمعمول(افزایش دور فن های سرور)
خاموش شدن یا ریست شدن سرور

کنترل دمای نامناسب

درک این نکته مهم است که سرورها هنگام فعالیت گرما تولید می کنند. بنابراین کنترل درجه حرارت محیط یکی از دلایل اصلی Overheating  است. برخی از مواردی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از: کنترل درجه حرارت محیط ، عدم مجاورت نور مستقیم خورشید ، بررسی سیستم خنک کننده موجود (در صورت وجود) و میزان رطوبت.

تهویه

از آنجا که سرورها گرما تولید می کنند ، تهویه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو کنترل جریان هوا بین سرورهای مجاور دارای اهمیت زیادی میباشد.  اگر منافذ سرورها پوشانده شده باشد ، یا گرد و غبار درون منافذ جمع شده باشد ، جریان هوا متوقف شده ، هوای گرم در داخل سرور ایجاد شده و باعث گرم شدن آن می شود.

کنترل قطعات

در برخی از موارد استفاده کردن از قطعات غیر اورجینال و یا ناسازگار با سیستم سرور ممکن است باعث بروز خطای Overtemp شده و دور فن سرور تا حد زیادی بالا رفته و سروصدای زیادی تولید میکند. یکی از عمومی ترین قطعاتی که باعث ایجاد همچین خطایی می شود هاردهایی هستند که firmware سخت افزاری آنها توسط سرور پشتیبانی نمی شود.

پیشگیری

بهترین راه برای جلوگیری از Overheating سرورهای شما ، پیشگیری قبل از وقوع مشکل می باشد. در غیر این صورت به طور قطع شما دچار Downtime برای بررسی سرور می شوید که اصلا خوشایند نیست. از این رو هنگام تصمیم گیری برای نگهداری سرورهای خود ، تمامی عواملی که در بالا ذکر شد را در نظر بگیرید، مانند: درجه حرارت ، نور خورشید ، سرمایش ، منافذ تهویه سرور و … .

اگر اتاق سرور دارید  حتما این موارد را بررسی کنید تا از Overheating  سرورها جلوگیری شود. همچنین برای پایدار ماندن وضعیت سرورهای خود به صورت هفتگی یا ماهانه وضعیت فیزیکی آن ها برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم