پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

ویژگی BSoD در لینوکس

در این مقاله از بلاگ سرورسوییچ ویژگی BSOD در لینوکس را معرفی خواهیم کرد.

صفحه آبی مرگ لینوکس

لینوکس در حال طراحی صفحه آبی مرگ (Blue Screen Of Death) خود است. وب سایت Phoronix گزارش داده آخرین نسخه systemd سیستم های لینوکس، شامل یک سرویس بنام systemd-bsod میباشد که دارای توانایی ایجاد یک پیام تمام صفحه از ارور، در توزیع های لینوکس است.

ویژگی BSOD در لینوکس

همان‌طور که پنجره آبی مرگ در ویندوز شکل گرفت، نسخه‌ی لینوکس نیز به عنوان یک ابزار اضطراری برای ثبت خطاها استفاده خواهد شد. اگر سیستم لینوکسی قادر به بوت شدن نباشد، پیغامی تمام صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که یک کد QR به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی مشکل بوت نمایش می‌دهد. این قابلیت به گفته گزارش‌ها، به عنوان بخشی از پروژه‌ی Outreachy اضافه شده است؛ یک گروه که فرصت کارآموزی را برای افراد در حوزه‌ی ابزارهای منبع باز فراهم می‌کند.

قابلیت systemd-bsod همچنان در دست آزمایش است و یک ثبت تغییرات در GitHub نشان می‌دهد که قابلیت در دست تغییر است، اما systemd بخشی اساسی از بیشتر توزیع‌های لینوکس مانند Ubuntu، Fedora، Debian و RedHat است. بنابراین بسیار احتمال دارد قابلیت BSOD در طول سال 2024 در بسیاری از توزیع‌های لینوکس مشاهده شود.

  • ویژگی BSOD در لینوکس (صفحه آبی مرگ لینوکس) هنوز این سیستم عامل اضافه نشده و در حال آزمایش است.

بدیهی است در حال حاضر تغییرات عمده‌ای در مورد BSOD بر روی سیستم عامل ویندوز وجود ندارد. مایکروسافت در طول سال‌ها با تعدادی تغییر در BSOD خود آزمایش کرده است، از جمله اضافه کردن یک چهره‌ی غمگین به صفحه‌ی نمایش در ویندوز 8 در سال 2012 و QR کدها در سال 2016. BSOD در ویندوز 11 به طور موقت به رنگ سیاه تغییر کرد قبل از اینکه مایکروسافت این تغییر را به سرعت پس بگیرد که بلافاصله بعد از انتشار سیستم عامل در سال 2021 صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم