پشتیبانی آنلاین

49 17 49 66 021

 

امکان ارسال

به تمام نقاط ایران

 

سرور اختصاصی IBM چیست؟

تعریف سرور اختصاصی IBM

هرکسی که زمانی به دنبال خرید سرور بوده است، حتما اسم ibm server را نیز شنیده است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که سرور اختصاصی IBM چیست؟ در این مقاله به طور کامل به توضیح درباره سرور اختصاصی آی بی ام می پردازیم. پس در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

پیشنهاد ما به شما: لیست قیمت سرور آی بی ام را از کجا پیدا کنیم؟

سرور اختصاصی آی بی ام چیست؟

در تعریف سرور اختصاصی IBM می توانیم بگوییم که سرور های جدید و پیشرفته IBM ، سرورهای آماده ای در بازار هستند که سخت افزارهای قدرتمندی دارند. این سرورها کانفیگ های متفاوتی دارند و قطعا قیمت های متفاوتی هم دارا می باشند. به عبارتی دیگر سرورهای اختصاصی IBM ، سرورهایی هستند که توسط شرکت پیکربندی یا کانفیگ می شوند. یکی از ویژگی های سرور اختصاصی IBM کیفیت آن می باشد که بیشتر اوقات با سیستم های Customize رقابت می کند.

ibm server

بهترین روش خرید سرور اخصاصی IBM

حالا که متوجه شدید سرور اختصاصی IBM چیست ، بهتر است به روش های خرید سرور اختصاصی IBM بپردازیم. برای خرید این سرور دو راه یا انتخاب دارید. این انتخاب ها عبارتند از:

  • خرید قطعه های سرور: انتخاب اول، انتخاب سختی است. در این روش می توانید قطعات سرور را به صورت جداگانه خریداری کنید. اگر این کار را بکنید، تمامی قطعه ها را باید خودتان مونتاژ کنید. پس از مونتاژ کردن قطعه ها، باید آن ها را در یک رک قرار دهید؛ اما باید بدانید که این کار، یک کار تخصصی است و ریسک بالایی دارد و شما باید روش تنظیم یا قرار دادن قطعات و سخت افزارها را در کنار یکدیگر بلد باشید، یا به عبارتی باید ساختن یک سرور را بلد باشید. اگر اصولی و درست این کار را انجام ندهید ممکن است قطعه ها خراب شوند و فقط هزینه ای که برای قطعات پرداخت کرده اید، از دست برود. به همین دلیل پیش از هر کاری باید مطمئن شوید تخصص لازم برای آن را دارید در غیر اینصورت مطمئنا ضرر آن بسیار بیشتر از هزینه صرفه جویی شده می باشد.
  • خرید مستقیم یک سرور ibm: انتخاب دوم، خریدن یک سرور آی بی ام آماده است. قطعا این روش هم مطمئن تر است و هم راحت تر. در این روش به راحتی می توانید، مدل های مختلفی از سرور اختصاصی IBM مثل سرور IBM برند HP و برند dell را خریداری کنید. این سرورها مثل یک لپ تاپ آماده هستند و همه ی قطعات و تجهیزات را دارند. در این صورت دیگر نیازی به خرید جداگانه سخت افزارها و قطعه ها ندارید.

شاید برایتان جالب باشد: خرید سرور hp دست دوم را از کدام فروشگاه انجام دهیم؟

چگونه سرور اختصاصی IBM را نگهداری کنیم؟

پس از دریافت پاسخ سوال سرور اختصاصی IBM چیست ، قطعا باید راهنمایی هایی هم در رابطه با خرید و نگهداری از این نوع سرور دریافت کنید. پس با ما همراه باشید. شما سه راه برای نگهداری از این نوع سرور دارید.

روش های نگهداری از سرور اختصاصی آی بی ام عبارتند از:

  • اولین راهی که دارید، این است که پس از خرید یک سرور اختصاصی آی بی ام، آن را در جایی از محل کار یا خانه خود نگه دارید.
  • دومین راهی که دارید، این است که پس از خرید یک سرور اختصاصی آی بی ام، به اجاره فضای رک یک دیتاسنتر از یکی از شرکت های هاستینگ معتبر بپردازید، تا آن ها از سرور شما نگهداری کنند.
  • سومین راهی که دارید، این است که به جای خرید یک سرور اختصاصی آی بی ام، آن را از یکی از شرکت های معتبر هاستینگ، به شکل ماهیانه یا حتی سالیانه اجاره کنید.

شاید مقاله مربوط به تفاوت سرور ابری و سرور مجازی نیز برای شما مفید باشد.

سرور ibm چیست

راه اول

در این روش شما به یک سیستم تهویه و مکان مناسب نیاز دارید. همچنین به یک نیروی متخصص برای نگهداری تخصصی از نرم افزارها و سخت افزار نیاز است. وقتی دقیق تر به این موضوع نگاه کنید، متوجه می شوید که این روش هزینه ی بیشتری هم دارد. پس در صورتی که هزینه اولویت شما است بهتر است به سراغ دو راه دیگر بروید.

راه دوم

در این روش باید هزینه ای را جهت اجاره فضای رک یک دیتاسنتر پرداخت کنید؛ اما توجه کنید که در این روش امنیت سرور شما توسط شرکت هاستینگ تامین می شود.

راه سوم

در این روش می توانید سرور اختصاصی آی بی ام خود را برای یک مدت زمان تعیین شده (مثلا ماهیانه یا سالیانه) از یک شرکت هاستینگ اجاره کنید. در این صورت دیگر مشکل خرید و نگهداری نیز حل می شود.

در کل باید در دو روش آخر همه جوانبی مثل اعتبار شرکت هاستینگ، نحوه پشتیبانی، هزینه پلن و مدت زمان پلن و همچنین کانفیگ سرورها را، با دقت بررسی کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مقاله کاربردی مربوط به خرید سوئیچ و روتر سیسکو را به هیچ وجه از دست ندهید.

سرور اختصاصی آی بی ام چیست

قیمت سرور اختصاصی آی بی ام

حالا که به طور دقیق به پرسش سرور اختصاصی IBM چیست؟ پاسخ دادیم و روش های خرید و نگهداری از سرور ibm را متوجه شدیم، وقت آن رسیده است که درباره قیمت این نوع سرورها نیز اطلاعاتی به دست آوریم. همانطور که متوجه شدیم، سرور های اختصاصی IBM در انواع مختلفی وجود دارند. قطعا قیمت هر مدل نیز با مدل دیگر تفاوت دارد؛ اما در کل قیمت سرور ibm با توجه به میزان رم، فضا یا پهنای باند تعیین می شود.

میزان رم ها از 8 گیگابایت تا 128 گیگابایت متغییر می باشند. قیمت سرورها بر اساس میزان رم، ماهانه حدود 6 میلیون تا 30 میلیون و سالانه حدود 60 میلیون تا 300 میلیون در شرکت های معتبر هاستینگ متغییر می باشد. همانطور که می بینید، خرید و نگهداری این نوع سرور، هزینه بالایی نیاز دارد. پس کسی که خواهان خریداری یا اجاره یک سرور اختصاصی آی بی ام است، باید مقدار منابع مورد نیاز خود را به درستی بسنجد تا هزینه ها را کنترل کند. مثلا وب سایتی که فقط به 8 گیگ رم نیاز دارد، سروری با رم 128 گیگابایت برایش کاربردی نمی باشد. پس نباید به جای پرداخت هزینه ای به اندازه یک سرور با رم 8 گیگابایت، هزینه ای در حد سروری با رم 128 گیگابایت بپردازد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به خرید ذخیره ساز تحت شبکه hp را نیز مطالعه نمایید.

مزایای انتخاب سرورهای مجازی IBM

جمع بندی

در این مقاله به پاسخ پرسش سرور اختصاصی IBM چیست پرداختیم و اطلاعاتی درباره این سرور در اختیار شما قرار دادیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان سرور سوییچ تماس بگیرید. برای دریافت شماره کارشناسان ما و یا اقدام به ثبت سفارش می توانید این اطلاعات را از بخش ارتباط با ما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم